Szavakban szélsőségesek vagyunk, tartalomban nem.

Ellenvélemény

Ellenvélemény

"Ne foglalkozz vele!"

- mondják sokan

2020. május 30. - Frank S. Casetti

A "Ne foglalkozz vele!", "Görgess tovább"", "Ha nem tetszik, ne nézz oda!" és ezeknek a végtelen permutációját napi szinten kapom meg.

Az a helyzet, hogy ez, amivel én foglalkozom (a politikán kívül) egy népbetegség. Egy olyan népbetegség, ami ezelőtt elképzelhetetlen volt. Senki nem gondolta volna 20 évvel ezelőtt, hogy majdnem mindenki arról fog beszámolni, hogy éppen hol kajált, vagy mennyire meleget szart a WC-n, vagy hol nyaralt. Eddig ezzel csak a munkahelyen zsibbasztották az embert, a kávészünetben.

Persze lehet mondani, hogy ezzel nem szabad foglalkozni, hogy görgessek tovább, de azzal nem fog megszűnni a probléma. Nyilván a média itt más kategória, mert, ha azt nem nézem, vagy elég hangosak vagyunk, az a probléma megszűnik és a fos halmaz helyett, talán (mondom: TALÁN) színvonalat is elkezdenek képviselni.

De ültessük át ezt egy kicsit másik kontextusba:

  • Ne foglalkozz a világban uralkodó éhezéssel.
  • Ne foglalkozz a mélyszegényekkel.
  • Ne foglalkozz azokkal, akik el vannak nyomva.
  • Ne politizálj.
  • Ne foglalkozz az influencerekkel.
  • Ne foglalkozz a bűnözőkkel.
  • Ne foglalkozz a környezetszennyezéssel.
  • Ne foglalkozz az egyenjogúság hiányával.
  • Ne foglalkozz a családon belüli erőszakkal.
  • Ne foglalkozz a rasszizmussal.

A felsorolt példák közül melyik fog megszűnni, ha nem foglalkozom vele? Ha azt mondod egy depressziósnak, hogy "Ne foglalkozz a depresszióddal.", akkor ő varázsütésre meggyógyul? Nem.

Ezekkel a dolgokkal igenis foglalkozni KELL. Foglalkozni kell a médiával, a közösségi oldalakon mutatott tartalom nélküli igénytelenkedéssel. Foglalkozni kell a felsorolt példákkal is. Nem csak magunk miatt, hanem a következő generáció miatt is. Miért kéne azt lenyelnem, hogy a gyerekem abban nő fel, hogy ezt veszi természetesnek? Miért kéne bárkinek a gyerekének is abban felnőnie, hogy influencerek, akik eladták a lelküket is a szponzoroknak, támogatják a fast fashiont és ezzel hatalmas környezetkárosítást követnek el, ráadásul fizetnek is érte nekik? Miért kéne elviselnem, hogy olyan emberek keresik a tehetséget a műsorokban, akik még a sajátjukat sem találták meg? Miért kéne azt elviselnem, hogy Berki Krisztián miniszterelnök akar lenni? Az a Berki Krisztián, aki az Édes Életben megmutatta, hogy hogyan tud két aranyra festett hungarocellel ugrálni. Az a Berki Krisztián, aki ellen most éppen büntetőper folyik, közúti veszélyeztetés miatt. Az a Berki Krisztián, aki kapusként 4/4 meccsen beengedte a gólt, majd a csapat tulajdonosa lett, majd megvádolták egy adócsalással (több, mint 6 milliárdról van szó és el is ismerte)! Miért kell azt elviselnem, hogy a tévé képernyője előtt ülve, azt látja a gyerekem, hogy a semmit mondó műsorokban, mint az Észbontók(?), azt mondják, hogy Mátyás királynak Igazságos volt a vezeték neve. Aztán korrigáltak, hogy nem, mert István. Vagy a Tv2 otthon maradós műsora, ahol Tóth Gabi a karantén alatt is hisztizhet és Tóth Gabiskodhat. Konkrétan a média megrontotta a lelkemet és az elmémet, amit nagyon nehezen tudtam visszaállítani.

Ezekkel a dolgokkal foglalkozni kell. Nem elég homokba dugni a fejünket és ignorálin, hanem igenis foglalkozni kell vele, igenis fel kell szólalni ellene, mert különben a következő generáció ezeken fog felnőni, ezeket tekinti példának. Elvégre az influencer kis csaj milyen jól megél pár képből, akkor ő is az akar lenni. Az indokolatlanul káromkodó vloggert (Radics Peti) mennyire szeretik és milyen vicces, hogy indokolatlanul káromkodik (nem az, soha nem is volt az). Hát milyen jól megél belőle, akkor az leszek. Eltiltani pedig nem tilthatjuk el a gyereket ezektől az eszközöktől, mert az teljesen inkorrekt, teljesen elfogadhatatlan.

És lehet azzal jönni, hogy a negatív reklám is reklám, ami nem igaz. Ha én bármelyik multi termékére azt mondom, hogy az súlyosan káros az egészségre és senki ne vegye meg, akkor engem beperelnek rágalmazásért. Vagy ők nem tudják, hogy a negatív reklám is reklám?

Nem az ignorálás a megoldás, hanem tenni kell ellene. És nem csak nekünk fogyasztóknak kell változnunk, hanem azoknak is, akik a "termékeiket" kínálják. Ha homokba dugod a fejedet, akkor csak részese leszel a dolognak és a gyereked is ebben fog felnőni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antivelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7015729906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása