Szavakban szélsőségesek vagyunk, tartalomban nem.

Ellenvélemény

Ellenvélemény

A MÁV, a bordélyház és a késés esete

2020. augusztus 31. - Frank S. Casetti

A minap meglátogattam édesapámat és hazafele jövet, szomorúan tapasztaltam az állomáson az ismerős szignál hangját, majd a 40 perces késést, ami elgondolkodtatott…

 

A MÁV jelenleg nagyon szépen vagánykodik a csábító bérekkel, az IC+ kocsikkal és az emeletes KISS vonatokkal, de a valóság ennél sokkal rosszabb.

Valamiért az van bennük, hogy ha nem megy a bordélyház, mert igénytelenek és nemibetegek a kurvák, akkor az épülettel van a baj, így azt kell felújítani. Pedig nem! A kurvákat kell lecserélni, ahogy a MÁV esetáben a teljesen inkompetens vezetőséget is. Ha azon múlna a vonat késése, hogy mennyire csili-vili a szerelvény, vagy mennyire lett felújítva az állomás, akkor nem lenne sok probléma. Nagyon szép gesztus, hogy „innovatív” motorvonatokat és kocsikat helyeznek forgalomba, csak sajnos ez nem old meg semmit. Ettől függetlenül a biztosítóberendezések/vasúti pálya ugyanolyan szar állapotban lesznek, a nem túl versenyképes bérezéssel pedig nem akadályozzák a fluktuációt, így nincsenek emberek, akik legalább karbantartsák, ha már újakat nem hajlandóak beszerezni. Itt most nem veszem figyelembe azokat az eseteket, amikor gázolás történik, vagy az időjárás komolyabban bele avatkozik a dologba és nem az egy centi hóra gondolok, ami azonnal el is olvad.

A teljesség igénye nélkül, itt, itt és itt is olvashattok cikket arról, hogy mennyit késett a MÁV és mivel jár ez. Nem mellesleg, nem csak kellemetlen, ha valaki késik valahonnan, hanem komolyabb következményei is lehetnek, ha a munkahelyén már nem hajlandóak eltolerálni a dolgot…

A legnagyobb baj pedig, hogy hiába ír panaszlevelet az ember, érdemi választ nem fog kapni, illetve nálam már volt precedens arra is, hogy a kalauz azt mondta, hogy „Ha nem tetszik, akkor járjon busszal!”. Tisztázzuk: Én fizetek egy szolgáltatásért, amit igénybe veszek. A szolgáltatást pedig nem tudja ellátni az, akinek fizetek érte, ezért én változtassak a szokásaimon, én utazzak kényelmetlenebbül, akár több átszállással, ne a szolgáltató legyen színvonalasabb, nem nekik kell megfelelniük az igényeknek, hanem az utazó közönségnek kell fejet hajtaniuk előttük, nekik kell változtatniuk. Mi van azokkal, akiknek az egyetlen lehetőségük a vasút, hogy időben beérjenek dolgozni? Azok is menjenek busszal? Vagy azok inkább vegyenek fel hitelt, hogy autót vehessenek, mert egy kifizetett szolgáltatást nem kapnak meg maradéktalanul?

Elmesélek egy személyes sztorit: A hatvani vonalat használtam éppen, Jászberényben szálltam fel a vonatra. De gondoltam, mielőtt megérkezne, elmegyek WC-re, ami olyan állapotban volt, hogy inkább nem mertem bemenni, mert az aktív szénszűrős maszk sem sokat segített volna. Kiszakított ablakkeret, csövesek ruhái minden fele, bogarak mászkáltak/repültek mindenhol, olyan szag, hogy ahhoz képest Saddam Hussein mustárgáza autóillatosító, döglött állat a sarokban. És akkor még nem lépett be az ember a WC-be. Nem baj, a vonaton elintéztem, kényelmesen helyet foglaltam, de hamar megálltunk, kerek öt percre. Ez az öt perc elég volt ahhoz, hogy lekéssem Újszászon a csatlakozásomat a Keleti fele és ott aszalódjak a napon két órát. Sajnos hiába panaszkodtam, érdemi megoldást, választ nem kaptam.

De ne menjünk ennyire messzire: Százhalombatta, ahol az autómata úgy van rakva, hogy délután gyakorlatilag nem lehet jegyet venni, mert a nap úgy süt rá, hogy nem látja az ember a kijelzőt. Szó szerint nem látni semmit rajta. Érd-liget, ahol az állomás melletti kisboltban lehet jegyet venni. Honnan tudja ezt az, aki nem odavalósi, vagy csak átszáll?! Én sem tudtam bassza meg, kaptam is 2600Ft pótdíjat!

Zárógondolatként: A MÁV-ot szolgáltatónak nevezni nevetséges és igazából fizetni sem kéne nekik, de sajnos, ha igénybe veszi az ember azt, amit ők szolgáltatásnak neveznek, akkor azért fizessen, mert különben jön a bünti. Kicsit nagyon pofátlannak érzem azt, amit csinálnak és sajnos sokat tenni sem lehet ez ellen, mert minek változtatnának, ha a sok barom igénybe veszi a vasutat?

A bejegyzés trackback címe:

https://antivelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr1216184152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása